"Przyszłość należy do Was, do młodych. Trzeba abyście wchodzili na wielkie drogi historii nie tylko tu w Europie, ale na wszystkich kontynentach i wszędzie ażebyście stawali się świadkami chrystusowych błogosławieństw."
JPII

UPORZĄDKOWANY BLOG NA MOJEJ NOWEJ STRONIE:
http://jacektraveler.wixsite.com/jacek-traveler

Wyświetlenia

niedziela, 9 grudnia 2012

Mamma Mia!

Mamma Mia !

Korzystając z pogody na rower (która jest tu codziennie, przez cały rok lub 356 dni) korzystam z tego środka transportu i nie wyobrażam sobie, żebym mógł inaczej dojeżdżać z miejsca na miejsce. Chodząc na pieszo z jednej strony Florencji na drugą, lub korzystając z hmm różnie jeżdżących autobusów ( linia tramwajowa tylko jedna), żeby uczestniczyć we wszystkich zajęciach, co teraz - musiałbym być na Erasmusie 2 lata:D Tyle czasu się zaoszczędza!
 (Brakuje mi błotników, więc jak pada to...tą część ciała, która jest na siodełku i dolną część ud mam mokrą - chociaż pomału się uzbrajam i niedługo będę mógł nawet nurkować! :D)

 Co do nurkowania, ostatnio widziałem pana, który jechał na rowerze w sztormiaku i ...okularach podwodnych!! :D:D haha No co, przynajmniej był suchy pod spodem! :D haha Oczywiście nie mogę Was poczęstować zdjęciem :D ( nie mam podwodnego aparatu ;p)

Mamma Mia !

Spróbuję jeszcze raz zacząć ten temat co chciałem ;p Nie chodzi tu o nasz ukłąd taneczny z 2009r z Węgier, który ostatnio ( z wiadomych powodów) zacząłem oglądać przez yt ;p 
 Otóż mówi się, że Włosi często powtarzają  Mamma Mia ! Jest to ich ulubiony zwrot, kochają go i nie mogą się powstrzymać, żeby tego nie wypowiadać. Słychać to na każdym rogu ulicy, nie ważne w jakim mieście, ważne, żeby była Italia! 
Dobra dobra ! Yhy już. Jestem tu już prawie trzeci miesiąc, kontaktu z włoskim mam sporo, na mieście bywam często, w różnych włoskich miastach też byłem I NIGDY NIE SŁYSZAŁEM ŻEBY JAKIŚ WŁOCH (oczywiście Valentino, jak trzeba powie milion razy ;p) TO POWIEDZIAŁ. Może miałem pecha, może nie usłyszałem albo nie byłem w tym miejscu co trzeba? Dobrze, że mój rower jest zawsze w tym miejscu co potrzeba! 
Ale wszystko to przeszłość! Dzisiaj coś odczarowałem i po raz pierwszy usłyszałem 100%, wydobywające się z kobiecych ust, przeraźliwe - MaMMA MIa !  haha :D :D 

Jak to odczarowałem? Niechcący nie zauważyłem spacerującej Pani na ulicy i w momencie kiedy się odwracała, minąłem ją 'na centymetry' i usłyszałem... ajj zazwyczaj krzyczę 'scusi' lecz teraz miałem radość w sercu i poczułem, że jestem we Włoszech :D

Uczelnia

W tym tygodniu kończymy rok szko..akademicki :D Oprócz kursu włoskiego zostało mi trzy zajęcia Origin and Development of the EU. Sesja zaczyna się od 14 grudnia i trwa do końca lutego. Możemy mieć 3 podejścia. (1-grudzień, 2-styczeń, 3-luty)
Pierwszy egzamin z Prawa Włoskiego mam w ten czwartek...trzy kolejne egzaminy tydzień później. Nie wiem jak je pogodzę, mam nadzieję, że będę mógł jakoś przenieść jeden dzień przed lub po ( mam zapas jednego dnia, bo wylatujemy 20.12).
Jeżeli uda się zaliczyć wszystko w grudniu, jak już wcześniej pisałem - styczeń i luty wolny, bo drugi semestr zaczyna się 4 marca ;) ( będzie czas na włoski Snowboard! :D)


Z serii P.S:

-Moje nowe przysłowie: "Nie możesz być prawdziwym  Florentczykiem, jeżeli nie ukradli Ci roweru." co raz  bardziej się sprawdza. Chodząc na dodatkowe zajęcia z  języków, spotykam wiele nowych nauczycielek i studentów,  którzy również stracili swoje rowery. Trochę przykro ale  czuję się z nimi bardziej zjednoczony :D np. moja ostatnia  nauczycielka straciła aż 3 !! - i jeździ na 4 ;D

-Zaczyna się zimowo 5 stopni we Florencji! Co prawda śniegu jeszcze nie ma, ale już widziałem go na kilku samochodach - i to sporo. W okolicach Florencji widać białe szczyty, podobnie z Modeną i Bolonią.

-Pamiętacie filmik o świątecznej Florencji? Trzeba o nim zapomnieć, bo miasto uzbraja się co raz bardziej w świąteczne ozdoby: choinki, szopki itd ;)

-I najważniejsze na koniec, razem z kilkuosobową grupą stworzyłem film, którego premiera będzie 12.12.12 na fb oraz blogu !!

ekipa filmowa 8.12.12

ho ho ho !!!!


Serdecznie pozdrawiam ! :**

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz