"Przyszłość należy do Was, do młodych. Trzeba abyście wchodzili na wielkie drogi historii nie tylko tu w Europie, ale na wszystkich kontynentach i wszędzie ażebyście stawali się świadkami chrystusowych błogosławieństw."
JPII

UPORZĄDKOWANY BLOG NA MOJEJ NOWEJ STRONIE:
http://jacektraveler.wixsite.com/jacek-traveler

Wyświetlenia

środa, 6 lutego 2013

Przygotowania do wiosny , Arezzo i karnawały

Florencja - otoczona wzgórzami z białą posypką mmm :)

 Nie pisałem tydzień - rekord heh ale nie ma czym się chwalić, bo pisanie bloga weszło już mi w harmonogram tygodnia - przynajmniej dwa razy tygodniu! Mimo, że nie tworzy się tego szybko daje dużo radości, jeżeli słyszę, że komuś mogę pomóc albo coś więcej doradzić :) Jeszcze nie było dnia, żeby strona bloga została nieodwiedzona w  jakimś dniu, co oznacza, że ma być prowadzony dalej.

Egzaminy właściwie się kończą. Za tydzień mam B1 z włoskiego. Prezentacje pisemną z nowo wybranego przedmiotu EU Public Policy (ze studiów magisterskich...po angielsku ;p)  prawię zakończyłem*, więc prawdopodobnie wszystko z punktami będzie się zgadzało, ale poczekajmy do końca ;)

 *dzięki, благодаря Valentin ! :D


obrzeża Florencji , niedaleko lotniska, dookoła wzgórza a pod nami główna rzeka Toskanii - Arno ;)


Chociaż nie ma zajęć na uczelni i jest "żółwia sesja"  - pomału doczołgamy się do 3-go miesiąca egzaminów. Niestety, a właściwie stety, pojawiło się dużo zajęć poza uniwersyteckich ;)

Weekendy zarezerwowane są na wypady na "wieś", zaś w tygodniu zaczynają się nowe inicjatywy...


Wolontariat

Zacząłem się rozglądać za wolontariatem. Jest bardzo dużo do robienia. Podobnie z ilością organizacji, które coś oferują. Skupiłem się na pracy z dziećmi, najlepiej związane coś z przedstawieniami, zabawą i tańcem! Znalazłem jedną organizację, która wpisywała się w moje wymagania heh - Creative Corner. Napisałem maila.. i nic. Całe szczęście, że poszedłem osobiście, bo podany mail nie istnieje (?!) i umówiłem się indywidualnie na spotkanie. O tańcu nie ma mowy, bo prowadzi koleżanka właścicielki i nie chce konkurencji... ( ?!) mogę przygotować polskie bajki, różne zajęcia plastyczne dotyczące postaci z bajek, nauczyć jakiegoś polskiego tańca, pomagać w prowadzenie czegoś na scenie ( nieskonkretyzowane ?) i zorganizować Dzień Ziemi 22.04. Zawsze to coś i zatrzymam (może lepiej - zaczepię) się tutaj. Pierwsze wrażenie nie było zbyt najlepsze ale zobaczymy, jak to będzie w praktyce. Mimo to, szukam dalej, bo to jeszcze nie to...

Taniec

 Florence Dance Center ! Profesjonalna szkoła tańca w centrum Florencji ;) w przypadku studentów w zamian za pracowanie w biurze lub prowadzenie zajęć można chodzić na inne treningi. Interesowało mnie prowadzenie zajęć. Nowa przygoda i wyzwanie - nauczanie po włosku! Poszedłem, porozmawiałem z dyrektorem i za niecałe dwa tygodnie prowadzę pierwsze próbne zajęcia!! :D
 Pierwsze wrażenie - bardzo pozytywne, przeciwne do Creative Corner ;) Wczoraj byłem na dwóch zajęciach Flamenco, żeby zobaczyć, jak to jest na włoskich lekcjach. Szczególnie chodziło mi o język, o słownictwo taneczne :)
Byłoby super, jakby udało się tam zostać ale zobaczymy, jakie plany szykuje mi Ten z góry ;)


Arezzo 2.02.

Tym razem w Arezzo było inaczej ale również cudownie!  Piękne młode palmy przed dworcem ;o , słońce na bezchmurnym niebie, wiele pootwieranych sklepików i wysoka temperatura, tak, że kurtka w ogóle się nie przydała! - tych rzeczy nie było. Natomiast mieliśmy okazję zobaczyć plac, gdzie był kręcony film "La vita e bella", który był zastawiony pozasłanianymi, zamkniętymi straganami w ochronie przed rzęsistym deszczem, mieliśmy okazję przemoczyć buty ( kto jak kto - hahah ja nie ;p ! ) oraz stracić jedną parasolkę przez...halny ;p

piękny plac z planu filmowego ;p




7,80 E pociągiem w jedną stronę ;)

hmm zdjęcie pamiątkowe ? :D można podpasować do każdego miasta, Rzym 2013, Arezzo 2013, Florencja 2013... :D

Z najlepszą ciocią i Guido Monaco - włoski mnich benedyktyński, teoretyk muzyki, błogosławiony, mieszkał w Arezzo 


Wracalismy jak zwykle z więszką ilością bagażu niż przed wyjazdem :P Całe szczęście, że znaleźlismu dobrego pomocnika !

 

Karnawał

Tutaj karnawał można odczuć dosłownie wszędzie. W sklepach pełno strojów i masek, organizowane są imprezy karnawałowe na placach i dla studentów na wydziałach (być może wpadniemy na jakąś ;p)

Koleżanka Bianca, podsunęła pomysł ,żebyśmy pojechali na słynny karnawał do Viareggio! Mieścinka położona nad Morzem Liguryjskim, wolny weekend 16-17.02, co oznacza, że atakujemy ! :D

Niedawno zaczęliśmy biegać, przede wszystkim w dużym Parku Cascine. Tam też nie obyło się bez zabaw karnawałowych - tym razem z udziałem najmłodszych !  Zobaczcie :D


















Park Cascine 


Spotkanie dwóch rzek - zamulona - Arno, przepływające przez środek Florencji i druga - rzeczka spływająca z gór

 Język Chiński


Co tydzień po 3 godzinki, jest bardzo fajnie. Ostatnio uczyliśmy się przedstawiać i poznawaliśmy miesiące, liczby do 100 oraz czytać datę :D

Co ciekawe, chiński podobny jest do polskiego (przynajmniej w wymowie :P) np. 50 mówi się " uu-szy" - uszy :D 

W Chinach szczęśliwym numerem jest ósemka! Żeby mieć numer telefonu z ósemkami, dodatkowo trzeba zapłacić! Mój numer włoski ma aż cztery 8, więc nieźle by mi było w Chinach ;p Podobnie na wyjeździe z formacją, nie bez przypadku zawsze w hotelu (kiedy było to możliwe) byliśmy na 18 piętrze..hmm..

Dodatkowo prowadzone są zajęcia z pisma chińskiego ( scrittura cinese) :D zobaczymy jak na tym będzie!

Język chiński - od środka nie wygląda jak więzienie ;p
Zdjęcie wykonane przez Valentina, który pół godziny wcześniej skończył swój język angielski i masz Ci los akurat natknął się na chińską klasę :P


Z głównym żywicielem - Esselungą! Jak zwykle nie przygotowani na większe zakupy, milion siatek w domu ale nieee trzeba zawsze nowe kupować. Podobnie z kartą rabatową. Jest ale niee trzeba zapomnieć, że się ją ma w portfelu ;p


Na wystawie w sklepie Ferrari - no to wysłałem ! :D a co tam ;p

P.S


-robi się ciepłoo i zaczynają pojawiać się perełki na mieście - pierwsza z nich - Czarne Lamborgini Gallardo






Pozdrawiam cieplutko!! :**


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz